O hře

Začátek.

Každý příběh ho má, velký i malý, slavný i smutný. Ten se stříbřitými praporci, plný hrdinství, ale i ten éterický, tajuplný a křehký jako sněhová vločka.

Začátek mnoha příběhů ve Středozemi utkal večer, kdy lidé, právě příchozí do úrodných končin Beleriandu, usnuli se svými dětmi kolem táborového ohně a probudili se za zvuku elfích hlasů a harfy. Myslili, že sní.

Ten večer vznešení elfové poprvé potkali Druhorozené, jak jim pak říkali. A dozvěděli se od nich, že se obrátili k Západu, protože za nimi, na stezkách, jimiž přišli, leží tma.

A k tomuto ohni, k prvnímu podání ruky a do Tolkienova světa v této době vás zveme.

Středozem už tehdy dýchala, byla plná rozličných národů a různých tvorů: těch, kteří smýšleli dobře, i těch, jejichž konání poháněla zlá vůle. Jejich osudy se odehrávaly i v končině, v níž pronesli první pozdravy elfové a lidé, a přece ne tak blízko, aby o nich byla zmínka v Silmarillionu. Ale byli tam. A ono velké setkání Dvou plemen ovlivnilo i životy telerijských elfů, drúadanů, trpaslíků — a také služebníků Nepřítele.

Ti všichni měli své představy a zájmy, ne vždy nutně v souladu s představami a zájmy jiných. Křížily se, proplétaly, spojovaly a vzdalovaly. Někdy ze dvou barev vznikla třetí.

Byly to příběhy velké i malé, slavné i smutné, válečné a hrdinské — i ty křehké jako sněhová vločka.

A nám teď zbývá je spolu prožít.

Larp Beleriand: Za námi leží tma (3.6. 7. 2024) se odehrává v dávném Prvním věku Středozemě, kdy Slunce i Měsíc byly mladé. Je určen pro 45-50 hráčů.

Budou v něm národy, které znáte, některé postavy, které znáte, bude to stará dobrá Středozem, kterou jste mohli hrát na Arnorech a později na Příbězích, Ozvěnách, Rhovanionu nebo jiných hrách. Ale většina událostí ze Středozemě, jak ji znáte, se ještě nestala.

Třídenní hra přinese jak napětí, akci a boj, tak hloubku a možnost prožít několik dní ve Středozemi naplno. Krátká zmínka o prvním setkání vznešených elfů a lidí v Silmarillionu je pro nás odrazový bod: byla to určující událost pro tři věky Tolkienova světa. Na jejím pozadí či v její blízkosti ale klíčily zápletky jiné, pro mnohé jedince neméně důležité.

Zápletky, jejichž dopady jste možná na jiných středozemských larpech také prožívali.

Hra bude námětem i prostředím vážná. Je cílená na ty, kteří ke Středozemi mají hlubší vztah, i když není podmínkou vyznat se v jejích dějinách. Nabídne napětí, boj, plížení, vyjednávání, tajemství, středozemskou mystiku i možnost prožít to, jak konkrétně se události, o nichž jsme všichni četli, vlastně mohly odehrát.

Co ve hře bude:

  • prostor pro skupiny s různým stylem hry (jsou popsané zde), z toho jednu s dětmi
  • zápletky na úrovni skupin i postav — každá bude mít smysl, cíl, něco, co ji zajímá a co může ovlivnit
  • role, jejichž základ je daný organizátory, s osobním doladěním na míru
  • možnost akce i klidnějšího pobývání ve Středozemi
  • prostředí typu svět (základní děj je připravený organizátory, postavy a skupiny rozhodují, jak s ním naloží)

Co ve hře nebude:

  • neherní doby a lokality (off-zóna)
  • předherní workshopy
  • složitá pravidla a dovednosti
  • dlouhé texty k zapamatování
  • ekonomika založená na výrobě a penězích